Home Kinderoppasdienst
Bladwijzer voor deze SiteBladwijzer voor deze PaginaSite als StartpaginaDeel deze paginaE-mail deze paginacontactPrint deze PaginaPagina opslaan als PDF
Back to Top

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al onze activiteiten en schrijf je in op onze nieuwsbrief.
Kinderoppasdienst
Reglement PDF Afdrukken E-mailadres

Dit reglement is er om een goede samenwerking te bevorderen en nutteloze discussies te vermijden!

 

A. Gezinnen

  1. De dienst is uitsluitendvoorbehouden aan leden van de gezinsbond.
  2. Aanvragen gebeuren tenminste 72u op voorhand. Aanvragen voor kerstavond,kerstdag, oudejaarsavond en nieuwjaarsdag dienen minstens 1 maand op voorhand ingediend worden. Deze worden ook vooraf betaald aan de verantwoordelijke van zodra een oppas gevonden is.
  3. Annulaties worden enkel aanvaard bij hoogdringendheid, zoniet wordt een forfaitaire kost van € 7,20 (6+1,20)aangerekend.
  4. De opgegeven uren dienen gerespecteerd te worden.
  5. Er wordt steeds een telefoonnummer voor noodgevallen achtergelaten, evenals een nummer van de huisarts.
  6. In geen geval horen huishoudelijke taken tot het werk van de kinderoppas.
  7. De oppas wordt steeds vergoed volgens het vastgestelde tarief. U kunt hieromtrent steeds bij de verantwoordelijke terecht.
  8. Elk begonnen uur wordt aangerekend als een volledig uur.
  9. Na elke dienst wordt het verzekeringsboekje ingevuld (ook lidnummer) en door het gezin en de oppas ondertekend.
  10. Weigering van een oppas omwille van geslacht of huidskleur wordt niet getolereerd

 

B. Oppassers

  1. Je bent minstens 15 jaar.
  2. Annulaties door de oppas worden enkel aanvaard bij hoogdringendheid. Herhaaldelijke annulaties = schorsing.
  3. De opgegeven uren dienen gerespecteerd te worden.
  4. Een kinderoppas is verantwoordelijk voor de op te passen kinderen en geeft het goede voorbeeld! Zo kan bijvoorbeeld roken tijdens de opdracht niet.
  5. Na elke dienst wordt het verzekeringsboekje volledig ingevuld en door het gezin en de oppas ondertekend. Ook het lidnummer invullen!
  6. Je al dan niet beschikbare tijd wordt doorgegeven via een gedeeld agenda. (Verwittig tijdig aan de verantwoordelijke wanneer je eventueel niet kan oppassen.
  7. Sta je als beschikbaar opgegeven, weiger je de opdracht niet.
  8. Een vol verzekeringsboekje dient zo snel mogelijk binnengebracht te worden.
  9. Indien een opdracht rechtstreeks met het gezin afgesproken wordt, dan moet je de verantwoordelijke op voorhand verwittigen. Dit oa omwille van de verzekering, je bent dan ook niet beschikbaar voor andere opdrachten.
  10. De huisregels van het gezin dienen gevolgd te worden.
Laatst aangepast op woensdag 02 maart 2011 12:25
 
Gezocht PDF Afdrukken E-mailadres

Oppassers gezocht

Enthousiaste personen gezocht met volgende kenmerken :

  • minstens 15 jaar
  • gemotiveerd
  • een groot hart voor kinderen
  • stipt , betrouwbaar en met verantwoordelijkszin
  • discreet


Voel jij je aangesproken , neem dan zeker contact op met de verantwoordelijke van deze dienst .

Laatst aangepast op donderdag 27 januari 2011 21:16
 
Tarieven PDF Afdrukken E-mailadres

€4/begonnen uur met een minimumtarief van €8 .

Overnachting ( van 22h tot 08h ) = €20 + ontbijt .

Verzekering : €1,50 per prestatie

Speciale data : 24 ,25 , 31 december & 1 januari : €65

Voorbeeld 1: van 20.00u tot 21.30u = €9,50

Voorbeeld 2: van 19.00u tot 22.05u = €17,50

Voorbeeld 3: van 19.00u tot 08.00u = €12 + €20€ + €1,50 = € 33,50


Leden kunnen gebruik maken van deze oppasdienst tarieven !

Niet leden : mits betaling van het lidgeld . ( €35 )

Laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 20:51
 
Kinderoppasdienst PDF Afdrukken E-mailadres

Bent u op zoek naar een oppas ?

  • Betrouwbaar en stipt
  • Goedkoop en verzekerd
  • Aangepast aan de noden van uw gezin


Dan bent u bij ons aan het juiste adres.

Vanaf 1 november 2015 werkt de kinderoppasdienst van onze afdeling via een digitale toepassing: www.kinderoppasdienst.be

De handleiding van deze web-toepassing kan je raadplegen via deze link.

Registratie als gezin

Om gebruik te maken van onze web-toepassing is het nodig eenmalig te registraren als gezin via www.kinderoppasdienst.be
(als afdeling kies je KOD  Berlare).

Opgelet de validatielink van je mailadres is slechts 4 uur geldig, bevestig dit dus onmiddellijk .

Vul de gegevens van jouw gezin zo volledig mogelijk in, dit hoef je slechts één keer te doen, tenzij je ergens anders zou oppas vragen.

Eenmaal je gezin geregistreerd, zal de verantwoordelijke van onze afdeling deze activeren en daarna kan je een aanvraag voor een babysit via het systeem doen.

Het systeem stuurt automatisch een mailtje naar de (geselecteerde) babysitters met de vraag of ze op het gewenste moment kunnen komen babysitten.

Je zal via mail op de hoogte gebracht worden als er een babysit gevonden is, via de toepassing kan je de oppasafspraak opvolgen.

Belangrijk voor jou als gezin is:

 

  • Je logt in met je gebruikersnaam of gevalideerd e-mailadres.
  • Je hebt een gebruikersprofiel met je login, wachtwoord, e-mailadres en contactgegevens.
  • Je hebt een gezinsprofiel met de gegevens van je gezin, je kinderen, oppasadressen en overzicht van de oppassers die reeds bij jou geweest zijn.
  • Je kan meerdere e-mailadressen gebruiken waarvan je één als correspondentieadres gebruikt.
  • Je krijgt van alle acties een mailbevestiging.
  • Je kan verschillende oppasadressen opgeven en afhankelijk of er al digitaal gewerkt wordt in die afdeling er een oppasdienst aan koppelen.
  • Je coördinator kan je vertrouwde oppassers aan je profiel toevoegen.
  • Je kan zelf oppassers blokkeren en deblokkeren.
  • Je kan een aanvraag aanpassen (bv. een later uur opgeven).
  • Als een afspraak door jou of de oppasser geannuleerd werd, kan je deze aanvraag met één muisklik terug indienen.
  • Je kan je aanvraag sturen naar één, meerdere, je favoriete of alle oppassers.
  • Indien je geen reactie krijgt op je vraag kan je de oproep uitbreiden naar een grotere groep oppassers.
  • Je kan een aanvraag, na afspraak met de oppasser toewijzen, aan die oppasser.

 

Vergeet na je oppasprestatie  het verzekeringsbriefje niet in te vullen!

Heb je nog vragen of opmerkingen contacteer dan onze verantwoordelijke kinderoppasdienst:

Anja Vanhoesen
via mail of via gsm :0475/59.75.74 (tussen 18u en 22u of een bericht inspreken)

Laatst aangepast op zondag 27 december 2015 22:49